Koningin Máxima draagt veel kledingstukken meerdere malen, maar in haar garderobe zijn inmiddels ook tientallen creaties en ensembles te vinden die we slechts eenmaal hebben gezien bij de koningin. Hoogste tijd om deze outfits eens in de spotlights te zetten in de hoop dat Máxima ze weer eens tevoorschijn haalt óf om te concluderen dat we haar keuze om de kleding niet meer te dragen goed kunnen begrijpen. In de eerste aflevering van deze nieuwe serie kijken we naar de oranje twinset en rok die Máxima droeg bij de start van Music Matters in 2007. 

Pluspunten: 

- Máxima's keuze voor een informele look kan ik erg waarderen. Het onderwerp van het bezoek was het samenbrengen van mensen door middel van muziek en door deze kleding is Máxima zelf ook erg benaderbaar. 
- Het kapsel! Ik hoop dat Máxima vandaag eens een kijkje neemt op deze website en ziet hoe goed dit haar staat. Het kost slechts een of twee minuten tijd om dit kapsel te realiseren, maar het resultaat is fantastisch in vergelijking met haar ontembare (iets anders dan onverzorgd!) pieken. 
 

Minpunten:

- Als de twinset iets langer was geweest, had Máxima er nog slanker uitgezien. Nu eindigt het vestje op haar taille en worden haar heupen onnodig benadrukt. 

Conclusie: 
Ik zou Máxima graag nog eens met dit setje willen zien tijdens een bezoek aan een project van het Oranje Fonds. Voor de meer formele bezoeken vind ik het ongeschikt, maar voor bezoeken waarbij contact met mensen centraal staat kan het wat mij betreft prima. De oranje kleur staat haar goed, het kapsel zou ik absoluut vaker willen zien en de sieraden verdienen wat mij betreft ook zeker een nieuwe kans. De schoenen zijn wel wat achterhaald en mogen vervangen worden door wat modernere exemplaren. 

Foto's met dank aan:

www.picturepressholland.nl 

Niets van deze website mag verveelvoudigd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, fax, overtypen, opslag in een geautomatiseerd gegevensbestand of anderszins, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de beheerders.

Reacties


afbeelding van Carmen

Carmen

dinsdag 16 dec 2014 - 15:46

Inderdaad iets te kort, voor de rest prima.
Ik hou van twinsets, je kunt ze eindeloos combineren op broeken, rokken en jurkjes en daardoor veel verschillende looks creëren met een setje. Ook de ketting die je erop draagt kan veel doen. Ik hou ervan.

afbeelding van Magda

Magda

dinsdag 16 dec 2014 - 16:03

Heel mooi dit setje, ook qua kleur stelling. Maar Idd iets te kort. In de winkels zijn heel vaak korte vestjes te koop. Ook nu loop je daartegen aan. Als het wat langer zou zijn oogt het slanker. En dat geldt eigenlijk voor alle vrouwen, want Maxima is ech niet dik. Het zelfde geldt ook voor bolero's.

afbeelding van aaltje

aaltje

dinsdag 16 dec 2014 - 16:16

Inderdaad het vestje had iets langer gemogen hoewel ik het niet echt heel storend vind ofso...
De schoenen mogen in de verkleedkist, maar verder ben ik heel enthousiast over deze twinset.. super mooi!
en ook haar kapsel is erg mooi en verzorgd! klasse!

afbeelding van aaltje

aaltje

dinsdag 16 dec 2014 - 16:16

Inderdaad het vestje had iets langer gemogen hoewel ik het niet echt heel storend vind ofso...
De schoenen mogen in de verkleedkist, maar verder ben ik heel enthousiast over deze twinset.. super mooi!
en ook haar kapsel is erg mooi en verzorgd! klasse!

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 16 dec 2014 - 16:26

Ik kan dit niet mooi vinden.Het past allemaal prima bij elkaar maar het geheel vind ik tuttig.De rok lijkt wel een C&A tje.Het patroon sluit bij de naden niet aan en het oogt goedkoop.Voor zover ik op de foto's kan zien is de twinset ook niet van een mooie kwaliteit.
Al met al ....het lijkt heel gewoontjes en van mij hoeft ze het niet meer te dragen.

afbeelding van Annelie

Annelie

dinsdag 16 dec 2014 - 16:28

Ik vind dit een prachtig twinset. Ze mag hem van mij wel vaker dragen.
Wat een heerlijke foto is foto 2! Ze ziet er daar echt leuk uit vind ik. Haar make-up is lekker natural en dat vind ik haar veel mooier staan. Tegenwoordig vind ik haar af en toe net een pop. Erg jammer, want met wat minder make-up ziet ze er ook prachtig uit!

afbeelding van Lisanne

Lisanne

dinsdag 16 dec 2014 - 16:39

Mooi! Vooral het bovenste gedeelte! Inclusief de ketting, de rok vind ik dan iets minder maar kan ook prima!En de lengte valt wel mee, want wat we tegenwoordig zien is vaak korter boven haar knie, en niet erop. Misschien nog een andere rok of een basic jurkje eronder maar dan is het weer helemaal mooi!
En idd Annelie, dat dacht ik nu ook precies! Lekker gewoon, en veel minder afstandelijk!
Verder vind ik het kapsel een beetje te normaal. Als ze dan wat haar om het elastiekje doet ziet het er al veel mooier uit. Ik doe dit zelf ook vaak sinds ik het bij Maxima heb gezien;-). Alleen wordt de pluk haar die uit het elastiekje komt dan zo ielerig, dat is jammer. Maar voor herhaling vatbaar!

afbeelding van hendrikje

hendrikje

dinsdag 16 dec 2014 - 16:42

Ja, ja, ik heb weer eens een andere mening. Nu zie je dat Maxima tamelijk brede heupen heeft maar verder slank is. Als ze een langer vest draagt, lijkt ze net zo breed als haar breedste deel. Dat is een fout die veel mensen met brede heupen maken. Benadruk wat je wilt laten zien, camoufleer zo min mogelijk waar je minder tevreden over bent als dat ten koste van je pluspunten gaat. Niemand hoeft zich te schamen voor wat bredere heupen.
Het twinset en de sieraden vind ik heel leuk. Prachtige ketting, bijpassende oorbellen, alleen een horloge, zo zie ik het graag. Hier ziet ze er, zelfs tijdens een informeel bezoek, veel beter en verzorgder uit dan de laatste tijd. De bescheiden make-up staat haar ook veel beter dan het heftige schilderwerk van tegenwoordig. Ze zou zelf eens terug moeten kijken en dan ook graag haar conclusies moeten trekken. Waar is haar flair voor kledingkeuze en accessoires gebleven?
De schoenen vind ik niet zo erg gedateerd. Ze zijn uitermate geschikt voor het lopen op een ongelijke ondergrond, hier is geen rode loper voor haar uitgelegd. Haar benen zien er ook beter uit dan wanneer ze op van die overmatig hoge hakken voortstrompelt.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 16 dec 2014 - 17:05

Ik kan je helemaal volgen. Mee eens van a tot z.
Ik bedacht me laatst (raar wat me dan zo bezig houdt :-) ), dat make-up net zo iets is als parfum… na een tijdje ruik je het niet meer en gebruik je meer en meer (wat je pas beseft als de omgeving er over gaat klagen, of dat je zelf met hoofdpijn begint rond te lopen). Met make-up kan dat ook sluipenderwijs gebeuren, tot je het weer beseft. Ik heb ook echt het idee dat ze in een overgangsfase zit: geen jonge vrouw meer, wel aan het afvallen (dus voel je je juist in wat 'jeugdige' kleding goed) en ondertussen ook ouder worden (natuurlijke, biologische proces wat bij de één wat milder gebeurt dan bij de ander). Het lijkt of ze daar nog niet aan wil of kan. Wat ik bij Mathilde op een veel zachtere manier zie gebeuren, daar een vloeiender overgang zie maken. Over het waarom heb ik zo mijn theorietje, maar dat wordt een beetje veel om hier te schrijven (en is ook niet echt de bedoeling, denk ik)...

afbeelding van Merel

Merel

dinsdag 16 dec 2014 - 17:22

Helemaal eens met Hendrikje. Een smalle taille en echte heupen, prachtig vrouwelijk silhouet zo! De sieraden vind ik geweldig, jammer dat ze dit soort sieraden nu minder draagt, het past zo goed bij haar.

@AnneR, ben wel nieuwsgierig want dol op theorietjes ;)

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 16 dec 2014 - 18:39

@ Merel… ik had niet anders verwacht van jou :-)

Ik neem even tijd om het helder te formuleren.
Mijn 'theorietje' over het verschil in ouder worden tussen Máxima en Mathilde (ik neem hen, omdat ze qua leeftijd dicht bij elkaar liggen en het voor mij zo zichtbaar is hoe Mathilde zich daar in ontwikkelt en Máxima, gezien hun stijl vanaf hun 'koninginneschap'). Voorwaarde is wel dat je de hele context meeneemt, dus ook achtergrond, de cultuur/mentaliteit in beide landen die wel degelijk verschillend zijn. Want ik denk dat deze een grotere invloed hebben op de kledingstijl en - wijze van beide vrouwen, nu ze echtgenoot van een koning zijn.
Laat ik beginnen met Mathilde. Als je kijkt naar haar achtergrond (uit een adelijk geslacht) en de sociale context dan staat Mathilde al op een natuurlijker manier bij/ in het koningshuis dan Máxima. In België heerst toch een duidelijker klassenverschil dan in Nederland. Waar het in Nederland een beetje " doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" is, is er in België toch echt duidelijk een 'bovenklasse'. Daar zijn de gedragscodes, dus ook qua kleding, vrij strikt. Loop op straat en je ziet dat verschil, soms maar heel subtiel, maar het is hoe dan ook aanwezig. Dus voor Mathilde is het heel duidelijk hoe zich te gedragen en wat te dragen, waar ze iets eigens (die leuke twists) aan toevoegt. Vaak dat net even anders, maar niet controversieel. Ze heeft de 'veilige kaders' van haar eigen kring. In Nederlandse ogen is dat vaak 'braaf', 'keurig' , 'beschaafd' … welk woord je er ook wil opplakken. Volgens mij gelden die subtiele sociale klassencodes nog altijd, en wordt daar nauwelijks over heen gegaan. Het 'nieuwe geld' zal zich toch net een tikkeltje anders kleden dan 'oud geld', en zich net een tikkeltje anders gedragen. Dat maakt Mathilde m.i. 'stabiel'.
In Nederland is dat verschil vaak veel minder duidelijk. Bij Beatrix zie je nog die 'code' van de hogere kringen (zoals ook bij de hofdames, die beschaving.. daar kun je niet omheen). Nu lijkt WA zich daar wat van te distantiëren , veel meer het credo " doe maar gewoon" volgt. Maar hij is niet gewoon. Daar is al de verwarring. Dus de kaders waarbinnen Máxima zich beweegt, zijn niet zo duidelijk. Daarbij is ze opgegroeid in een toch andere cultuur. Ik weet daar niet zo veel van, maar wel dat Argentijnse vrouwen een soort natuurlijke (vrouwelijke) trots hebben. Dat is niet de Belgische bescheidenheid die Mathilde kenmerkt :-)
Ik zeg dit zonder enig oordeel.
Ik denk dat met name het niet goed meer weten binnen welke kaders ze zich kan bewegen, want WA maakt het koninklijke van zijn moeder 'gewoner', terwijl met Beatrix nog als koningin die kaders wel duidelijker waren (m.i.). Dan is het heel lastig te bepalen wat 'koninklijk' gedefinieerd gaat worden. Nederland is wat dat betreft een horizontaler samenleving dan België, wat ook maakt dat we 'horizontaler' naar Máxima kijken en zij zich daar ook in beweegt (wat maakt dat we haar soms vergelijken met 'Gooische dames", want dat niveau zie ik soms ook).
En dat maakt in mijn optiek dat ze nu, als 'koningin', in een soort allegaartje bezig is en het vaak net niet is.
Voilà :-)

afbeelding van Josine Droogendijk

Josine Droogendijk

dinsdag 16 dec 2014 - 18:42

@Anne R: hartelijk dank voor je uitgebreide en duidelijk beargumenteerde reactie. Van A tot Z ben ik het helemaal met je eens :)

afbeelding van marie28

marie28

dinsdag 16 dec 2014 - 19:52

Mooi de nagel op de kop !

afbeelding van Sofia

Sofia

dinsdag 16 dec 2014 - 20:01

AnneR : perfect verwoord!!!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

woensdag 17 dec 2014 - 10:33

Mooi gezegd Anne. Maar ik vind dat Máxima een vrouw van deze tijd is en 40 is echt niet meer wat het was. Daarnaast heb ik het idee dar wij met elkaar wel eens heel behoudend zijn over hoe het heurt als koningin. Ik ben heel blij met de flair van Máxima alhoewel ik de laatste tijd echt niet alles mooi vind.

afbeelding van AnneR

AnneR

dinsdag 16 dec 2014 - 21:26

Oja, Anneke, dat vind ik ook. Het is ook maar een theorietje van mij over een bepaald aspect van M en M, wat ik zie :-)… Máxima én Mathilde zijn zoveel meer dan dat !

afbeelding van Imke

Imke

dinsdag 16 dec 2014 - 22:03

Ik vind het ook leuk om te zien dat ze met de tijd meegaat en die dingen draagt de ze kennelijk mooi vindt, al pakt het niet altijd even geslaagd uit. Ze durft tenminste iets. Accent leggen op je jeugdige pluspunten mag ook van mij... waarom niet? Ik hoor wel eens commentaar dat ze zich te jong kleedt, maar ik vind dat erg meevallen. Bij bijna elke vrouw speelt op een zeker moment het thema ouder worden een rol, waarom zou je het experimenteren met wat je (nog) kunt dragen niet een beetje mogen zien? Wat ik wel jammer vind is dat haar stijlgevoel haar soms in de steek laat. Als ik een rok te kort vind bij haar heb ik vaak de indruk dat dat niet per se is om jong of sexy over te komen maar dat ze gewoon niet zo kritisch in de spiegel kijkt. Bij makeup en schoenen zet ze het wel graag een beetje glamoureus aan.
Verder helemaal eens met Anne over het verschil in 'kaders' tussen Máxima en Mathilde.

afbeelding van Imke

Imke

dinsdag 16 dec 2014 - 22:06

.....

afbeelding van Imke

Imke

dinsdag 16 dec 2014 - 22:05

oeps... 2x gepost.

afbeelding van Jolanda56

Jolanda56

dinsdag 16 dec 2014 - 23:30

Helemaal mee eens. 40 is het nieuwe 30. Op veel foto's van de laatste tijd vind ik Mathilde er veel ouder uit zien dan Maxima.

afbeelding van marie28

marie28

woensdag 17 dec 2014 - 07:44

Ze ziet er in elk geval altijd veel stijlvoller uit ! Koningin waardig !

afbeelding van pdbakker2546

pdbakker2546

dinsdag 16 dec 2014 - 20:43

AnneR heel goed verwoord,duidelijk. Ik ben het helemaal met je eens.

afbeelding van jeannine

jeannine

woensdag 17 dec 2014 - 09:51

ja inderdaad anne R ik ben het er mee eens dat in belgie het nieuwe geld anders zich kleed dan het oude geld de adel
ik heb met het oude geld in de klas gezeten en er in het dorp mee gewoont en dat is zo

afbeelding van Merel

Merel

woensdag 17 dec 2014 - 10:45

Interessante theorie AnneR! Dank ;)

Helemaal eens. Een gewoon koningspaar, wordt makkelijk 'gewoon' een stel rijke patsers. WA is geboren als koninklijk, zelfs als hij een patserige speedboot koopt zien we in hem zijn koninklijke afkomst nog. Maar Maxima wordt makkelijk in de publieke opinie de tikje ordinaire omhoog getrouwde vrouw. Dubbele moraal... Ze zijn geen 'Goois stel', maar adellijke elite, en het verschil daartussen (als bij elke sociale code) zit in subtiliteiten. Je bent er niet met een hoed op, een handschoentje aan en diamanten in je oor. Mathilde is denk ik inderdaad niet ordinair te slaan, omdat ze die subtiliteiten met de paplepel ingegoten heeft gekregen. Voor Maxima bijna een onmogelijke opgave. Soms zie je mensen met sterke opwaartse sociale mobiliteit overcompenseren, die worden adelijker dan adelijk. Dat doet Maxima niet, en dat vind ik sympathiek. Persoonlijk vind ik de minder glamoureuze stijl uit haar beginjaren 'koninklijker' dan de glim-bling-schmink van de laatste tijd, maar dat is ook maar mijn mening. Een andere gedachte die ik weleens heb is dat worstelen met ouder worden iets is van 'nieuw geld'. In 'oud geld' kringen zijn rimpels, een buikje, en grijze haren veel meer geaccepteerd. Misschien wordt hier en elders daarom de vermeende botox, aanwezige make up en tikje sexy kleding van Maxima soms zo veroordeeld: we associeren jonger willen lijken niet met 'koninklijk'.

afbeelding van Kate

Kate

woensdag 17 dec 2014 - 11:19

Met je laatste gedachten ben ik het wel eens ja .
Ook daar zullen zeker uitzonderingen zijn,want die bevestigen de regel.
Een voorbeeld vind ik zelf koningin Silvia en prinses Beatrix.
Oké zit wel iets leeftijd verschil tussen maar toch .
De Zweedse koningin is strakgetrokken kan nog op 1 manier lachen en heeft gewoon een rimpel hals .
( dit bedoel ik niet respectloos hoor ) .
Prinses Beatrix vind ik persoonlijk mooi om te zien ,ik dacht een ooglid correctie ,maar verder is gewoon haar leeftijd ( en het leven ) te zien . Schitterend!
Persoonlijk dus ,vind ik dat vele malen mooier dan het wanhopig proberen vasthouden van haar "jeugd" door koningin Silvia

afbeelding van Sofia

Sofia

woensdag 17 dec 2014 - 19:13

Engelsen hebben daar een prima zinnetje voor: growing old gracefully!

afbeelding van AnneR

AnneR

woensdag 17 dec 2014 - 12:03

Merel, je vult precies aan wat ik ook al dacht (maar dan werd het een veel te lang verhaal!). Dank je wel. Je raakt precies daar die nuance, die ik ook zie. Ook wat Kate verwoordt; het verschil tussen het ouder worden op een zachte manier (Beatrix) en (deels) willen vasthouden aan het 'jeugdige' wat o.a. bij Silvia te zien is.

afbeelding van Imke

Imke

woensdag 17 dec 2014 - 20:16

Nog een opmerking over glamour en blingbling, als aanvulling. Ik herken de link met 'nieuw geld' zeker: laten zien wat je hebt, letterlijk. Vaak ook hoe duurder hoe beter. Ook staat bij nieuw geld-types zoals voetbalvrouwen inderdaad vaak een glad uiterlijk hoog aangeschreven en doen ze alles om er jong uit te blijven zien.
Daarnaast heb je het type Amsterdamse barvrouw van een jaar of vijftig/zestig, aan wie je de leeftijd goed ziet, gebruinde doorleefde huid, rood of blond geverfd haar, een shirt met glimmende opdruk en rinkelende sieraden.Het klinkt vrij karikaturaal maar ze kunnen er best mooi uitzien. Die vrouwen zijn niet per se slank, ze hebben vaak een moederlijk figuur. Bij zulke vrouwen denk ik altijd dat blingbling hun leven gewoon een beetje mooier en gezelliger maakt, het is hun stijl, ze houden van dat uitbundige. Het zou raar zijn als ze zich op een zeker moment in suffe onopvallende outfits zouden vertonen, dan zou hun omgeving denken dat ze depressief waren geworden. Dat aspect speelt volgens mij ook een rol bij voorkeur voor veel sieraden en makeup. Sommigen voelen zich daar gewoon lekker bij. (Ik hoop niet dat iemand nu denkt dat ik Máxima met een barvrouw wil vergelijken...)

afbeelding van Elsfiederels

Elsfiederels

woensdag 17 dec 2014 - 13:06

AnneR wat goed omschreven! Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt. Ik dank ook dat sommige dingen niet aan te leren zijn maar in je bloed zitten. Uiteindelijk past de stijl van Mathilde beter bij het zijn van koningin dan die van Maxima.
@Merel ook met jou ben ik het eens!
Vooral mooi hoe jullie dit lastige onderwerp zo goed en beschaafd aan de orde hebben gesteld zonder beledigend of ed. te zijn, fijn!

afbeelding van Maxi

Maxi

woensdag 17 dec 2014 - 01:35

Ik ben het erg met je eens: korte vestjes benadrukken een slank bovenlijf en maken Maxima zeker niet dikker dan ze zou lijken met een langer vest. Langere vesten maken juist vaak wat plomper. En inderdaad: te hoge hakken maken een flink been eveneens minder elegant.

afbeelding van Janna

Janna

dinsdag 16 dec 2014 - 19:56

Ik ben het eens met Hendrikje wat betreft de schoenen. Ik vind ze mooi. Maar het lijkt wel of het vestje té heet is gewassen!

afbeelding van Kaatje

Kaatje

dinsdag 16 dec 2014 - 17:08

Kijk, dit is nou weer een eyeopener voor me. Dat je dus gerust zulke lange kettingen over een dergelijk kledingstuk kunt dragen. Ik denk dan vaak, naar beneden kijkend bij mezelf: dat wordt veel te onrustig, Kaatje. En doe het dan maar weer niet. (en doe dan maar een eenvoudig halskettinkje om) Dit kan dus prima!

Ik vind het ook leuk, benaderbaar, niet te gewoontjes want mooi gecombineerd. Staart is leuk. Los vind ik echter vaak ook geen enkel probleem. Maar ja... we leven in een nogal winderig land, he?! ;-)

afbeelding van zara

zara

dinsdag 16 dec 2014 - 17:29

Indertijd vond ik dit al een heel erg mooie en gerafineerd simpele outfit. Korte vestjes waren ín, en de combinatie van de lange ketting met zeegroene stenen op de warme bruin-oranje tint vind ik nog steeds erg mooi, evenals het batikpatroon in het rokje. Het zou inderdaad nog heel goed gedragen kunnen worden bij informelere gelegenheden. Ben benieuwd!

afbeelding van elisah.

elisah.

dinsdag 16 dec 2014 - 18:19

Ik vind een kort vestje juist leuk staan, de verdeling van rok en bovenstukje is nu juist prima in evenwicht.
Haren in een staart, goede kleur schoenen en clutch, leuk met deze lange ketting, onbegrijpelijk dat ze dit maar 1 keer heeft gedragen, casuel en toch verzorgd!!

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 16 dec 2014 - 20:29

Wauw wat een leuke outfit! Staat Máxima geweldig! De schoenen zijn wat gedateerd, maar deze rok en twinset verdient het herdragen te worden. De mooie sandalen met gouden hakken van Sergio Rossi staan er vast geweldig bij. Of anders de camelkleurige suede peeptoes met kruisbandjes. En wat staat zo'n paardenstaart haar mooi! Mocht ze deze outfit niet meer willen dragen: ik hou me aanbevolen!

afbeelding van elise1

elise1

dinsdag 16 dec 2014 - 18:50

Ja, heel leuke set voor informele bezoeken. En ik moet altijd lachen als ik lees dat Maxima wat voller is of bredere heupen heeft. Foto's en tv vertekenen enorm, Maxima is in het echt superslank. Schoenen kunnen ook nog best. Ze lopen prima zo te zien. Stuk beter dan die ordinaire schoenen uit het vorige logje.

afbeelding van Imke

Imke

dinsdag 16 dec 2014 - 19:00

Je kunt heel goed slank zijn en tegelijk bredere heupen hebben! Het klassieke zandloperfiguur... Is prachtig met het accent op de taille, maar komt wat minder mooi uit als je de heupen accentueert.
Niet dat Máxima nou enorm brede heupen heeft, maar smal zijn ze niet, dat zie je het duidelijkst als ze een pantalon draagt.

afbeelding van Denise

Denise

dinsdag 16 dec 2014 - 19:41

Precies! Hoef ik het zelf niet meer te schrijven ;-)

afbeelding van Imke

Imke

dinsdag 16 dec 2014 - 18:56

Leuk setje, iets aan de informele kant. Ik ben het met Sofia eens dat de rok wat goedkoop oogt, beetje flodderig en het patroon loopt niet door. Maar voor deze gelegenheid vind ik het goed kunnen. Zo'n kort vestje met soepel vallende rok vind ik mooi staan, ik draag dat zelf ook graag. Persoonlijk zou ik het rustiger houden qua sieraden, zo'n uitbundige ketting is gewoon niet zo mijn stijl. Máxima staat het leuk. De schoenen zijn gedateerd en tuttig, die mag ze vervangen. De hoge Sergio Rossi sandalen die ze in het rood heeft, maar dan de zwarte versie op de foto, zouden hier leuk bij staan!

afbeelding van Marjanneke

Marjanneke

dinsdag 16 dec 2014 - 19:44

Ik vind het een leuke outfit voor een werkbezoek. Hiermee is Máxima erg toegankelijk.
Vergeet ook niet dat deze outfit al van 7 jaar geleden is.

Haar make up vind ik erg mooi, aardig naturel. En inderdaad, zoals al gezegd, de make up is in de loop der jaren steeds zwaarder geworden. Ik vind dat ze dat niet echt nodig heeft.

afbeelding van Janna

Janna

dinsdag 16 dec 2014 - 19:52

@AnnekeM - Quote: "En wat staat zo'n paardenstaart haar mooi! En mocht ze het niet meer willen dragen: ik hou me aanbevolen!"

Je kan ook je eigen haar tot een staart laten groeien :-) !

afbeelding van AnnekeM

AnnekeM

dinsdag 16 dec 2014 - 20:30

Hahaha... Ik bedoel deze geweldige outfit!
Mijn haar is te dun om lang te laten groeien.

afbeelding van karpathos

karpathos

dinsdag 16 dec 2014 - 20:17

De print van de rok vind ik prachtig. Ze kan de rok in de toekomst best nog een keer dragen, maar dan met een donkerbruin leren jasje en donkerbruine pumps.

afbeelding van Helena

Helena

dinsdag 16 dec 2014 - 20:30

Mooi geschreven AnneR, precies hoe ik er ook over denk. Ik hoop,dat Maxima de juiste stijl zal vinden
en ook waar zij zich in thuisvoelt.
Wat zij hier draagt is helemaal mijn smaak. Maar ik ben geen koningin. Ik wens haar voor volgend jaar
meer modeinzicht en niet zo rommelig. Uitzonderingen daargelaten.

afbeelding van Emmy

Emmy

dinsdag 16 dec 2014 - 20:39

Ik vind foto 1 erg mooi. Maar ja, je ziet haar niet helemaal.
Ik vind dat ze geen brede heupen heeft. Moet je die van mij eens zien ;-).
Het vestje kan langer, maar kan zeker ook zo kort. Zeker op de eerste foto.

Bij de foto waar ze helemaal op staat kan ik me er iets meer bij voorstellen dat het vestje beter iets
langer zou kunnen zijn. Maar dat heeft, wat mij betreft, minder met de heupbreedte te maken, dan wel met de
verhoudingen bij haar figuur wat betreft de lengte (en de lengte van de rok moet dan ook langer, iets).

Ja, ik vind dit wel mooi. Van mij mag ze het nog eens dragen. Met idd nieuwe schoenen, beetje hippere.
De ketting vind ik ook ietwat gedateerd. Maar ze heeft genoeg andere in de kast ;-).

Leuke log!

afbeelding van Kaat Mossel

Kaat Mossel

woensdag 17 dec 2014 - 21:15

Heel goed verwoord Anne! Complimenten.

Sorry, mijn reactie staat er 2 keer en dan ook nog op de verkeerde plaats. Maar nu ik het bericht bewerk, wil ik gelijk even toevoegen dat ik door meerdere dames e.e.a over het onderwerp oud geld, nieuw geld en de verschillen tussen de beide koninginnen keurig en correct verwoord vind

afbeelding van Kaat Mossel

Kaat Mossel

dinsdag 16 dec 2014 - 21:12

Heel goed verwoord Anne! Complimenten.

afbeelding van jeanine68

jeanine68

dinsdag 16 dec 2014 - 21:24

Wat een leuke kleding is dit! Dit verdient zeker om nog eens gedragen te worden.
Het had in zijn geheel iets langer kunnen zijn, maar op zich heel leuk voor een werkbezoek.
Ook een leuk tasje heeft ze hier, alleen de schoenen komen denk ik niet meer tevoorschijn, hoewel ze, toen 7 jaar geleden, erg leuk waren.
Ik ben het met @Marjanneke eens dat de make-up hier erg mooi is. Heel subtiel en zo verzorgd! Die vreselijke zware make-up van tegenwoordig heeft ze absoluut NIET nodig! Het maakt haar oud en soms zelfs clownesk!
De staart vind ik ook zo mooi zitten, heel haar kapsel zit mooi, niet zo vreemd "geverfd"! Dit moet Maxima zelf ook zien, dat het toen zoveel beter zat...
Conclusie: Heel mooi verzorgd geheel!!

afbeelding van Kate

Kate

dinsdag 16 dec 2014 - 22:19

Interessant verhaal hier van Hendrikje en Anne .
Ben het er ook mee eens ( wordt nog saai hier ,als iedereen het eens is -;)
Ik heb zelf al enkele keren aangegeven dat het zo jammer is ,dat ze duidelijk worstelt met haar leeftijd .
Na het heldere verhaal van Anne zullen velen dat met haar eens zijn.
Persoonlijk denk ik ook dat het een stukje smaak is wat meespeelt ,Maxima heeft een wat meer "ordinaire"keuze in kleding dan de andere vorstinnen .
En wat het vestje betreft ,ben ik het niet eens met Josine die schrijft dat een vestje dat eindigt op je heupen je slanker doet lijken.
Juist moet het eindigen op je meest gunstige deel ,en dat is toch duidelijk bij Maxima haar taille.
Ik vind het een prima set zo bij elkaar ,zelfs de schoenen kunnen nog en idd beter dan die ordinaire stapper van Sergio .

afbeelding van AnneR

AnneR

woensdag 17 dec 2014 - 07:20

Aiai, je zult maar in het volle spotlicht worstelen met je leeftijd. Zoals veel vrouwen, en mannen ook wel, dat doen. Maar die hebben alleen maar in hun eigen kring familie of vriendinnen die hoofdschuddend opmerkingen maken en kunnen in anonimiteit doormodderen. Maar Máxima heeft minstens een hele natie die hoofdschuddend opmerkingen maakt, en een mening heeft over haar geworstel met stijl, ouder worden etc. (en soms niet eens hoofdschuddend, maar die eerder venijnig uit de hoek komen). Dan moet je toch wel een enorm dikke olifantenhuid hebben (en volgens mij heeft niemand dat ! ).

Pagina's

© 2017 ModeKoninginMaxima.nl | Alle rechten voorbehouden | Sitemap
Realisatie door TWS Media uit Veenendaal

Realisatie door TWS Media

TWS Media uit Veenendaal is gespecialiseerd in het ontwikkelen van websites. Meer informatie? Bezoek onze website ?